KONAČNO UPIT O LOŠEM STANJU REGIONALE VISOKO-KISELJAK

| 26/02/2018

Još uvijek medijski upitnik o stanju “ceste smrti” R443 Visoko-Kiseljak čeka na razmatranje ili niko ne otvara “mejl” kd.ceste@zdk.ba. Džaba je Refiku Zekoviću (SBB), direktoru Direkcije za ceste ZDK i Rasimu Kovaču koga mnogi smatraju “sivom eminencijom” Direkcije, upućena molba da izađu na teren i obiđu desetak spornih kilometara bez središnje bijele linije, oštećenih odbojnih ograda i signalizacije. Za sada ni mukajet.

Da li će se neko udostojiti da popravi stanje na pomenutoj regionali ili dati nalog nadležnim za održavanje iste da omogući sigurniju vožnju. Puno autobusa sa učenicima svakodnevno prolazi opasnih 1o od 14 kilometra “ceste smrti”. O šleperima da ne tipkamo. Vrijeme magle, snijega i leda je naša stvarnost. Neće valjda politička “stiskanja za genitalije” i ucjene raznih vrsta dodatno ugroziti stanje na cesti sa puno sudara, slijetanja u rijeku Fojnicu čiji rezultat su pogibije ili teške tjelesne povrede?

Vijećnik Edin Džafić je postavio pitanje na koje će morati dobiti odgovor. Vijećničko pitanje glasi:

Zašto nisu postavljene zaštitne mreže na kosinama usjeka i zasjeka sa kojih su već ranije skinute prilikom radova na cesti  Visoko-Kiseljak, i da li na ovoj dionici planirate povećati sigurnost od slijetanja vozila odnosno postavljanje većeg broja zaštitnih odbojnih ograda?

Obrazloženje:

Pregledom budžeta Kantonalne direkcije  cesta  ZE-DO kantona vidimo da je za Lot 3 u kojem je i dionica puta Visoko-Kiseljak, planirano 2500 metara kvadratnih zaštitne mreže na kosinama i zasjecima kosina.  Nije nam poznato da su mreže postavljane i na ovoj dionici, dok su na nekim dijelovima ukljonjene postojeće mreže, sto daje mogućnost konstantnog osipanja kamenica i manjih stijena, što može uzrokovati ostećenja na vozilima. Kretanjem po ovoj dionici vidljivo je da se u istu ne ulažu napori kako bi se poboljšalo kretanje ovim putem i povećala sigurnost te lahko možemo primjetiti sljedeće nedostatke:

–  oštećen kolovozni zastor sa izraženim udarnim rupama,

–   smanjena preglednost zbog obraslog šiblja i drveća u putnom pojasu,

– nema isrctanih razdjelnih ivičnih linija,

– uklanjanje oštećene  i postavljanje nove vertikalne signalizacije,

–  izbrisani pješački prelazi na frekventnim mjestima,

–  uništena zaštitna odbojna ograda.

Napominjem da je navedeni putni pravac od velikog značaja za Visoko jer nas povezuje sa Kiseljakom i Fojnicom gdje svakodnevno veliki broj đaka i studenata odlazi na školovanje te su zbog stanja ovog puta izloženi velikom riziku.

Obzirom na Vaše nadležnosti koje su propisane Zakonom o cestama Federacije BiH

(„Sl. novine FBiH,“ broj: 12/10 i 16/10), a koje se između ostalog odnose na upravljanje, građenje, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu regionalnih cesta, upravitelj ceste je dužan da u okviru redovnog i vanrednog održavanja navedene nedostatke ukloni u što kraćem roku.

Pitanje upućeno Kantonalnoj direkciji za ceste ZE-DO kantona

Objavljeno u: Hronika

Komentari zatvoreni.