banner ad

BOTOVANJE

| 15/09/2018

Jedan od najvećih doprinosa političkih stranaka u posljednjih pet godina je dovođenje tzv. botovanja gotovo do savršenstva.

Kvalitetno botovanje podrazumijeva širok dijapazon od štancovanja naručenih komentara na internetu, do masovnog uključivanja stranačkih vojnika” u televizijske i radio emisije, kad god gostuje neko od partijskih funkcionera.

Humoristični jesu, još samo da porade na kreativnosti.

Političari naravno odbacuju tvrdnje da oni na taj način utiču na kreiranje javnog mnijenja, te da su važan dio njihove partijske mašinerije i botovi.

Šta je bot?

Bot je skraćeni naziv za softverskog robota, odnosno inteligentnog softverskog agenta.

U prenesnom značenju na bh. političkoj sceni, botovi su stranački vojnici koji za male pare kucaju komentare po internetu, jer stranke ne raspolažu odgovarajućim softverima.

To rade za nadoknadu i kao zalog za napredovanje u stranci jer tako dokazuju svoju lojalnost i požrtvovanost za stranačke interese

Dobar BOT zna:

Nik (ime) treba da bude obično, ali istovremeno i uočljivo kako bi privuklo pažnju čitaoca.

Vkthgdfp (loš primjer) Sabahudin – G. Moštre, Elvis 82 (dobar primjer)

Koristiti što veći broj imena, kako bi običnim građanima koji čitaju izgledalo da ih je više osoba napisalo, ali ta imena moraju da budu dosta različita jedna od drugih, nikako slična (hamohamić, esoeskic, dinkadinkić…)

Komentar treba da bude smislen i da argumentovano ide u prilog političkoj stranci ili da kritikuje rad aktuelnih vlasti.

Ima stranaka koje tvrde da nemaju para da plaćaju ni one koje bi trebalo, a kamo li da daju pare i za botove. Međutim istina je da bi mnogi željeli da se bave ovom djelatnošću.

Nekad je značaj internet portala bio dosta manji pa su i botovi bili slabije organizovani.

Botovanje, kao fenomen na društvenim mrežama u kojem anonimni zastupnici određene politike, ideologije, kompanije, zavaravaju javno mnijenje, zapravo je zloupotreba i nedemokratska tekovina,  ali cilj opravdava sredstvo.

Botovi svojim komentarima na društvenim mrežama zavaravaju javno mnijenje, jer im je naređeno da svojim komentarima stvore utisak da je cio svijet opredijeljen i da podržava njegovo mišljenje, koje ustvari nije lično, nego ciljano.

Taj fenomen koriste sve stranke i raspostranjen je u cilju promovisanja političkih ideja i stranačkih ličnosti.

Stranke uveliko koriste taj vid propagande, dobro je organizovan i važan je instrument u kampanjama, treba da promoviše, uništi ili ismije određenu ideju, ličnost, sa utiskom da je u pitanju mišljenje običnog građanina.

U politici uvijek ima doza populizma, ali se politika ne može zasnivati samo na lažima.

Botovanja, osim u politici, ima i u drugim sferama, kao na primjer kod alternativnih metoda liječenja, protivljenja vakcinaciji, prodaji određenih proizvoda.

Botovi se trude da što veći broj ljudi uvuku u svoju priču i ponekad na društvenim mrežama postaju veoma agresivni.

Značaj botovanja precjenjen iako pojedine stranke imaju čitave “bot divizije”.

Objavljeno u: Hronika

Komentari zatvoreni.